maandag 19 oktober 2009

Mowgli


Tegenwoordig neem ik de honeurs waar als het gaat om volunteerschap. En we hebben de smaak te pakken. Ik lees zo eens per week een-op-een met Jakob's klasgenootjes en verdrink op de vroege ochtend in een zee aan leesstijlen. Nooit geweten dat lezen zo pluriform kon zijn. Bovendien is het een mutual learning experience, want ik breid mijn Engelse woordenschat uit. Meteen heb ik maar besloten dat het nog kleurrijker kan, dat er nog meer geleerd kan worden en heb me aangemeld bij het Frontier College, om ook in de public libraries met wildvreemde kinderen te gaan lezen. En de dadendrang strekt zich nog verder uit, want gisteren was ik mee als hulptroepmoeder bij Rebecca's fieldtrip naar het Citadeltheatre. Zo kon ik niet alleen mijn dochter als een sociaal wezen meemaken, een idee krijgen van de sfeer in de klas, maar ook een beetje lokale cultuur snoepen. Eerst in een ouderwetse gele schoolbus door de Valley en dan weer omhoog downtown in. De bus leek het maar net te trekken, maar we kwamen behouden aan. Toen, iedere moeder 2-3 kinderen aan de hand, naar binnen, waar kinderen en groepen van alle kanten de zaal instroomden. De kleuters van Rebecca's klas waren de jongsten. Toen gingen de lichten uit, een lamp weer aan en verlichtte een paar trommels. "Obey to the laws of the jungle" hoor ik Balou vandaag nog rappen. We zagen Mowgli, Sheere Kahn en alle anderen. Rebecca vond de apen het leukst, haar vriendinnetje de wolven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten